~ Gaya belajar saya ~

I'm so not a visual learner😛

Assalamualaikum….

  Umur Hudaa dah 14 tahun… dah berapa lama agaknya tak bukak wordpress ni.. hehe.. bila baca balik apa yang hudaa tulis tahun2 sebelum ni rasa lawak la pulak kan.. hahaha..

  By the way hudaa baru je pergi 1 kem ni… nama kem ni PROGRESIF … nama penuh dia Program aahh… tak ingat la nama penuh dia.. hehe.. dari kem tu hudaa tahu gaya belajar hudaa… sebenarnya dah tahu dah… tapi takpelah…

  Gaya belajar hudaa ialah auditori…. maksudnya… hudaa kalau nak belajar hudaa mengguakan telinga… hudaa lebih faham kalau hudaa mendengar daripada membaca… jadi hudaa tak boleh la ponteng kelas… hehehe…

  Auditori tu gaya belajar hudaa yang utama… yang secondary, tertiary dan dan macam2 ‘ry’ ‘ry’ lagi mengikut turutan… ialah kinestetik, takstil, individu…. kinestetik maksudnya belajar menggunakan deria rasa…. contoh nye.. buat projek ke… eksperimen ke… takstil tu hampir sama je dengan kinestetik… individu tu maksudnye hudaa lebih elok belajar bersendirian lah…

  Pastu gaya belajar hudaa yang boleh diabaikan ialah group dan visual…  maksudnya yang dua2 gaya belajar ni bukan lah yang terbaik untuk hudaa… group tu maksudnya buat kerja secara berkumpulan dan visual tu menggunakan mata… contohnya membaca buku…

  Konklusinya… hudaa kalau buat kerja dalam group atau membaca hudaa memang tak boleh faham…. dan kena lah selalu fokus dalam kelas sebab hudaa paling senang faham dengan mendengar…

Yaaaaaa…. nampaknya itu sajelah untuk kali ni…

Assalamualaikum…

~ Hudaa ~😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: